کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام و انواع آن

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام و انواع آن

فهرست مطالب
اگر عجله داری PDF مقاله را دانلود کن تا هر وقت خواستی بخونی

یکی از متداول ترین اقدامات برای تبلیغات، بازاریابی و برندینگ، طراحی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام است. در سال ۲۰۱۲ که اپلیکیشن اینستاگرام به بازار معرفی شد، همزمان فصل جدیدی در برگزاری کمپین تبلیغاتی نیز آغاز شد. البته در سال های اولیه افراد زیادی به فکر راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام نبودند.

اما با گسترش کاربران و ایجاد شدن بلاگرهای مختلف، ایده تبلیغات گروهی در اینستاگرام نیز به وجود آمد. اینستاگرام شبکه ای اجتماعی است که می تواند رویاهای چند صد ساله را در عرض چند ساعت محقق کند. اما به نظر شما امکان اجرایی شدن این رویاها وجود دارد؟ چه راهکارها و دلایلی وجود دارند که اینستاگرام می تواند کاربرهایش را به آرزوهایشان برساند؟ آیا می دانید برای رسیدن به خواسته ها و آرزوهایتان در اینستاگرام باید چه اقداماتی را انجام دهید؟

برای آن که بتوانید از کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام نتیجه بهتری بگیرید باید اصولی را رعایت کنید. در این مقاله در ادامه آموزش های مدیریت کسب و کار و تبلیغات شرکت اقیانوس آبی به بررسی انواع کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام و مزایا آن می پردازیم.

واژه کمپین تبلیغاتی به چه معناست؟

شاید عبارت کمپین تبلیغاتی بارها به گوشتان خورده باشد و آن را در جاهای مختلف دیده یا شنیده باشید. اما این واژه و عبارت واقعا به چه معناست؟

واژه کمپین در واقع به حرکتی گفته می شود که به صورت هدفمند برای برآورده شدن یک نیاز صورت می گیرد. با این تعریف می توان گفت که کمپین های تبلیغاتی نیز برای این انجام می شوند که نیاز های تبلیغاتی را برآورده کنند.

کمپین های تبلیغاتی به عبارتی به تبلیغات گسترده اشاره دارند که برای برآورده شدن یکی از اهداف برندینگ، بازاریابی، افزایش فروش و… انجام می شود.

می توانید برای مشاهده نمونه پروپوزال کمپین تبلیغاتی و نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی اقیانوس آبی به صفحه زیر سر بزنید👇

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چیست؟

قبل از این که به بررسی دقیق تر کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام بپردازیم ابتدا باید با مفهوم آن آشنا شویم. کمپین تبلیغاتی اینستاگرام که به آن کمپین اینستاگرامی campaigns on Instagram نیز گفته می شود در واقع محتواهای متنوع ویدیویی، تصویری، متنی و…. است که در این رسانه به شکل پست و استوری برای تبلیغ یک برند، کالا و خدمات به اشتراک گذاشته می شود. برای اینکه این گونه تبلیغات موثرتر باشند، آن ها را در سطح گسترده تری هم می توان انجام داد.

این گونه از تبلیغات یعنی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام یکی از متداول ترین روش ها برای تبلیغ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی به شمار می رود و تاثیرات مثبتی که این گونه تبلیغات بر روی افزایش فروش، افزایش ورودی، برندینگ و… دارد ثابت شده است.

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چیست؟

آیا راه اندازی کمپین اینستاگرام مفید است؟

اولین سوالی که کسب و کارها و شرکت ها می پرسند این است که: آیا راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام مفید است؟ قطعاً همانطور که گفتیم رشد و گسترش تجارت بدون انجام تبلیغات امری محال است.

مهم ترین شبکه ای که امروزه توانسته است به خوبی کاربران خود را فعال نگه دارد، اینستاگرام است. کاربران این شبکه اجتماعی در ایران رقمی در حدود ۳۰ میلیون نفر هستند. خب این جامعه مجازی از دید بسیاری از شرکت های بزرگ و قدیمی پنهان مانده است. اما شما این غفلت را انجام ندهید و پتانسیل های بزرگ این بازار هدف را در نظر بگیرید.

اولین راهی که می‌توانید برای گسترش شغلتان انجام دهید این است که کمپین تبلیغاتی طراحی کنید. با اجرای این کمپین مزایای زیادی نصیب شما می شود که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • ثبت فروش بالا
  • شناخته شدن برند شرکت
  • گسترده شدن خدمات شرکت
  • امکان تولید ارزش افزوده
  • حضور در بازارهای بین‌المللی
  • امکان تبلیغات برای دیگران

بیشتر بخوانید: کمپین دیجیتال مارکتینگ چیست و چطور اجرا می شود؟

انواع کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

کمپین های تبلیغاتی در اینستاگرام انواع مختلفی دارد که هرکدام از آن ها هدف های مختلفی را دنبال می کنند. در ادامه به برخی از انواع این کمپین ها اشاره خواهیم کرد.

1. آگاهی برند با کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

در این نوع از تبلیغات تلاش کسب و کار این است که مخاطبین را از وجود برند، محصول و یا خدمات خود آگاه کنند. این روش تبلیغات برای کسب و کارهای نوپا، کسب و کارهایی که سعی دارند با مخاطبین جدید ارتباط برقرار کنند یا کسب و کارهایی که محصول و خدمات جدیدی دارند بسیار مهم است. این کمپین تبلیغاتی همانند یک ویترین است که به مخاطبین شما می گوید چه چیز های هیجان انگیز و متفاوتی در برند، محصول و خدمات شما نسبت به سایر رقبا وجود دارد.

اینستاگرام بستری است که کاربران آن علاقه دارند برندها و چیزهای جدیدی را کشف کرده و آنها را فالو کنند. طبق بررسی ها، 80 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند یا یک صفحه تجاری را دنبال می کنند. کسب و کارها می توانند از این شرایط استفاده کرده و برای خود یک کمپین آگاهی دهنده مناسب راه اندازی کنند.

تاثیر کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

2. کمپین تبلیغاتی علت محور در اینستاگرام

امروزه مصرف کنندگان دیگر تنها به این که یک برند چه چیزی را به فروش می رسانند اهمیت نمی دهند، بلکه مسائلی مانند اخلاق و مسئولیت های اجتماعی برند ها برای مصرف کنندگان بسیار مهم تر شده است.

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام علت محور، راهی است برای کسب و کار ها که به وسیله آن بتوانند به مخاطبین خود نشان دهند چه ارزش هایی برای آن ها مهم است و در واقع از خود یک قهرمان یا برندی که مسائل اجتماعی برایش مهم است در ذهن مخاطب بسازند.

مثال:

برای مثال در چندی پیش مسئله آزمایش حیوانی محصولات آرایشی و بهداشتی برای کاربران بسیار مهم و ترند شد. به همین دلیل اگر شما یک کسب و کار تولید کننده اینگونه لوازم دارید و از آزمایش بر روی حیوانات استفاده نمی کنید می توانید از کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام خود از این موضوع استفاده کنید و به کاربران نشان دهید که ارزش های اخلاقی برای برند شما بسیار مهم است.

با انجام این گونه از کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام می توانید اعتماد و وفاداری مشتریان را با خود همراه کنید.

3. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام برای فروش

تلاش برای افزایش فروش به وسیله کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام کاری است که بسیاری از برند ها و کسب و کار ها آن را انجام می دهند. در این گونه تبلیغات برندی که در حال تبلیغ کردن است سعی می کند تا کاربران را ترغیب کند تا به پروفایل آن ها مراجعه کرده و از انواع تخفیف ها یا شرایط ویژه ای که آن ها برای فروش دارند استفاده کنند.

انجام این گونه تبلیغات در مناسبت های خاص مانند نوروز، شب یلدا، روز مادر، روز پدر و… بسیار مناسب است. همچنین کسب و کار ها می توانند به وسیله این گونه تبلیغات محصولات مهم خود را که هنوز به بازار عرضه نکرده اند را پیش فروش کنند.

4. برگزاری مسابقه در تبلیغات اینستاگرامی

یکی از پرطرفدار ترین گونه های کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام ایجاد مسابقه است. استفاده از اینگونه تبلیغات می تواند تعامل یا همان engagement شما با مخاطبین را بسیار بالا ببرد. کسب و کار ها می توانند برای آن که به اهدافشان نزدیک تر شوند شرایطی را برای این مسابقات تعیین کنند.

برای مثال برای معرفی شدن به مخاطبین بیشتر می توانید شرط بگذارید که شرکت کنندگان دوستان خود را در کامنت ها تگ کنند. این کار باعث می شود مخاطبین جدیدی به شکل صعودی با صفحه شما آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: روش برگزاری جشنواره فروش و قرعه کشی

5. عرضه محصول به کمک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

در صورتی که کسب و کار شما قرار است یک محصول جدید و هیجان انگیز را به بازار به زودی عرضه کند، کمپین های معرفی محصول جدید به بازار می تواند بسیار به آن ها کمک کند. این کار باعث می شود در بین مخاطبان هیجان ایجاد شده و امکان خرید آن ها بالا برود.

این کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام مزایای محصول مورد نظر را به شکلی واضح به نمایش می گذارد. این شکل از تبلیغات و بازاریابی محصول می تواند کمک کند تا فضا برای ارائه محصول آماده شود.

6. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام با محتوای تولید شده توسط مخاطبین

در این شکل از کمپین های تبلیغاتی مخاطبین شما می توانند برای شما تولید محتوا کنند. در واقع شما مخاطبین را تشویق می کنید تا در مورد برند یا محصولات شما پست هایی را به اشتراک بگذارند. این کمپین ها باعث آگاهی افراد بیشتری از برند شما خواهد شد.

برای مشاهده نمونه پروپوزال کمپین تبلیغاتی و نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی اقیانوس آبی به بخش طراحی کمپین تبلیغاتی سر بزنید👇

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام باید دقیقاً بدانید چه شرایط و ویژگی هایی را باید در پست هایتان ایجاد کنید که به واسطه آنها هم دیده شوید و هم فروش خوبی داشته باشید. اگر خودتان به طور فردی می توانید مهندسی تبلیغات را در ویدیو هایی که می سازید به خوبی اجرا کنید، در این صورت هزینه هایتان کمتر خواهند شد.

ولی اگر فقط به دنبال معرفی محصولات هستید می توانید از یک چک لیست استفاده کنید تا تمام کلید واژه‌ های فروش را اعلام کنید.

برخی از مهم ترین کلید واژه هایی که در ذهن ناخودآگاه مشتریان عامل ایجاد میلیون ها سلول فکری می شوند عبارتند از:

  • همین حالا تماس بگیر
  • اکنون درخواست دهید
  • همین الان تصمیم بگیر
  • هم اکنون سفارش بده
  • هم اکنون دانلود کن
  • سفارش بده و سود کن
  • همین الان سود آینده را تضمین کن

بیشتر بخوانید: صد نمونه شعار تبلیغاتی معروف

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

اگر می‌خواهید تعرفه تبلیغات در اینستاگرام را بدانید باید از پیجی که به دنبال تبلیغات در آن هستید سوال کنید. زیرا میزان: بازدیدها، دنبال کننده ها و تعداد کامنت های هر پیج، متفاوت از دیگری می باشد. البته اگر تبلیغات بیزینس شما را یک شرکت خاص پذیرفته است در این صورت تعیین کننده قیمت، همان شرکت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چطور بودجه کمپین تبلیغاتی را تعیین کنیم؟

برخی از شرکت ها به علت برخورداری از پیج های متفاوت تبلیغاتی، می توانند تبلیغات گروهی در اینستاگرام انجام دهند. لذا امکان پایین آمدن هزینه ها در صورت استفاده از این شرکت‌ها وجود دارد. شاید برای بعضی ها سوال شود که: اگر از تبلیغات اینستاگرامی شرکت‌ها استفاده کنیم بهتر است یا از تبلیغات بلاگر ها؟ به طور دقیق نمی‌توانیم بگوییم که کدام بر دیگری برتری دارد. زیرا این موضوع بستگی به نوع فعالیت کسب و کار شما دارد.

برای بعضی از کسب و کارها تبلیغات بلاگر ها مفید است و برای بعضی دیگر تبلیغات شرکت‌ها. به همین جهت سعی کنید بر اساس نوع بیزینس خود، تبلیغات اینستاگرامی را ارائه نمایید.

تعرفه تبلیغات اینستاگرامی

سوالات متداول در زمینه راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

1. آیا تبلیغات استوری اینستاگرام بهتر است یا تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام؟

قطعاً تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام تاثیر بهتری در معرفی محصولات و بازاریابی خدمات شما دارند. اما استوری نیز برای پیج هایی که بازدید بالایی دارند می تواند به عنوان یک بنر محسوب شود و بیزینس شما را معرفی کند. البته به یاد داشته باشید که تبلیغات استوری اینستاگرام حتماً در پیج هایی صورت گیرند که بازدید کننده های واقعی و حقیقی دارند. یعنی کاربرهای آن پیج ها ربات نیستند و کاربرهایشان فعال می باشند.

علاوه بر این که زمان بیشتری در ویدیو متعلق به شما خواهد بود، تاثیر مشاهده طولانی مدت در ذهن، بیشتر از یک استوری است. یعنی تاثیر زمانی که شما در طی پنج دقیقه و یا بیشتر برای ویدیویی صرف می‌ کنید، بیشتر از یک استوری کوتاه خواهد بود. بر همین اساس بهتر است تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام را انتخاب کنید؛ زیرا بهتر می تواند ذهن مخاطبان را آماده ی پذیرش محصولاتتان کند.

2. چه تبلیغاتی در اینستاگرام امکان اجرا شدن دارند؟

کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام خود را محدود به موضوعی خاص نکنید. البته اگر به طور تخصصی کار کنید نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد. به طور مثال بلاگرها در ابتدای کار خود انتظار فالوورهای چند هزارتایی از موضوعات تبلیغاتی پراکنده را ندارند. اما به مرور زمان با تخصصی شدن و بهتر کردن موضوع فعالیت خود توانستند به اهدافشان برسند. برخی از مهم ترین مواردی که می توانید از طریق آنها تبلیغات اینستاگرامی را انجام دهید عبارتند از:

  • در یک مرتبه مانند استوری
  • تحقیقاتی
  • سریالی
  • آموزش دادن خرید
  • تبلیغات در قالب فایل های آموزشی
  • تبلیغات لحظه ای مانند لایو

بیشتر بخوانید: چگونه قیف فروش در اینستاگرام خود را ترسیم و تحلیل کنید؟

3. چالش ها چگونه می توانند فالوورها و کسب سود از تبلیغات اینستاگرامی را افزایش دهند؟

اگر بتوانید برای تبلیغات منطقه ای در اینستاگرام از چالش ها استفاده کنید، سود بالایی را تجربه خواهید کرد. زیرا تبلیغات منطقه ای به طور روزانه انجام می شوند و مشتریان می توانند در هر لحظه از روز، اجناس را تهیه کنند.

به طور مثال زمانی که محصولات شما مانند سبزیجات تازه در هر روز قابل برداشت هستند؛ میتوانید از روز قبل به صورت یک استوری برداشت اول محصولتان را اعلام کنید. با این تبلیغات مشتریان زیادی نه فقط از محل زندگی شما بلکه از شهرهای اطراف نیز برای خرید محصولات ارگانیک به شما مراجعه می کنند.

برای اینکه بتوانید این محصولات را به خوبی نشان دهید باید از تبلیغات گسترده اینستاگرامی استفاده کنید تا تمام کاربران منطقه متوجه شما شوند. چالش ها به علت جذابیتی که دارند مانند یک آهنربا عمل کرده و مخاطبان را به سوی شما جذب می کنند. به همین خاطر به هر میزان که بر تعداد چالش‌های جذاب شما افزوده شود، بر تعداد مخاطبان و فالوورهای شما نیز افزوده خواهد شد.

اگر برای طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی خود به کمک و مشاوره نیاز دارید، فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم:

نتیجه گیری

امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم به شما نحوه راه اندازی کمپین های موفق اینستاگرامی را که یکی از مهم ترین کمپین های تبلیغاتی در حوزه دیجیتال هستند را آموزش دهیم. قطعاً اقدامی که بدون تحقیق و مطالعه باشد اگر نگوییم محکوم به شکست است، قطعاً نمی‌تواند به موفقیت مطلوب برسد. لذا انجام تحقیقات و مشورت نمودن امری لازم برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام و رسیدن به موفقیت می باشند.

جهان امروز فقط جهان متعلق به صنعت نیست بلکه مهمتر از آن، جهان متعلق به ارتباطات است. دارن هاردی ثروتمند خودساخته معروف، در کتاب “قطار سرعت بسوی ثروت” اولین کار آفرینی خود را توضیح می دهد. او می‌گوید که چگونه توانست فقط به واسطه ارتباط با مادربزرگش اولین فروش فیلتر تصفیه آب را انجام دهد. لذا ایشان نقش ارتباطات را در گسترش کسب و کار اجتناب ناپذیر می داند.

5 8 رای ها
امتیاز بدهید
نویسنده مقاله : داوود احمدی

اشتراک در :

جهت دانلود PDF ایمیل و شماره موبایل خود را وارد کنید.
این مطالب را هم حتما بخوانید
دوره آموزشی مرتبط
در دوره بازاریابی اقیانوس آبی “مارکتینگ پلاس” تدوین یک برنامه بازاریابی اثرگذار و قابل اجرا را می آموزید. هم چنین یاد می گیرید چطور یک کمپین تبلیغاتی موفق بنویسید.

33%   9,000,000 ریال 6,000,000 ریال

اشتراک در
اطلاع از
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین شریعتمداری

سلام خسته نباشید
سوالم اینه که برای نوع ۶ام کمپین
برای اینکه از مشتری بخوایم برامون پست تبلیغاتی بزارن باید هزینه‌ پرداخت کنیم؟

پگاه جلالی

سلام. همیشه اینطور نیست. اما میتونین تخفیف کالایی و یا درصدی برای این طور مشتریان در نظر بگیرین.

باران کوثری

سلام
چطوری برنامه ریزی کنیم تا کمپین اینستاگراممون رشد کنه و نتیجه های خوبی بده

پگاه جلالی
پاسخ به  باران کوثری

سلام. رمز رشد و بهتر شدن نتایج کمپین های تبلیغاتی فقط و فقط تحلیل هست. با تحلیل نتایج و امارها می تونین نقاط ضعفتون رو پیدا کنین و در کمپین های بعدی اصلاحشون کنین

Bahrami

سلام عرض میکنم
خواستم بگم که محتوای بسیار عالی بود
همه روش ها و انواع رو توضیح داده بودید

کاظمی

سلام غیر از اینستاگرام چه کمپین های خوبی هستن که میتونیم از اونها نتیجه بگیریم

پگاه جلالی
پاسخ به  کاظمی

سلام. با توجه به نوع کسب و کار میتونین از تلگرام، تبلیغات درون اپلیکیشن ها، تبلیغات در وب سایت هایی مثل آپارات و یوتیوب، تبلیغات بنری در سایتهایی مثل یکتانت و … استفاده کنید.

رحمانی نژاد

سلام خدمت شما عرض میکنم

به طور کلی هدف این کمپین ها چیه؟
چون تازه دارم آشنا میشم باهاش زیاد شناختی ندارم ازش

پگاه جلالی
پاسخ به  رحمانی نژاد

سلام. از اصلی ترین اهداف بازاریابی در اینستاگرام افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و برقراری تعامل هست.

نجمایی نسب

سلام
عالی بود خسته نباشید
سوالی دارم
نحوه اجرا کمپین تبلیغاتی به چه شکل است؟

پگاه جلالی
پاسخ به  نجمایی نسب

سلام. ممنون از انتقال نظر شما
برای اجرای کمپین تبلیغاتی باید مراحل و اصول خاصی رعایت بشه. یشنهاد میکنم حتما مطلب زیر رو بخونید
https://oghyanooseabi.com/marketing-mag/advertising-campaign/

وطن دوست

فکر نمیکردم اینستا انواع کمپین تبلیغاتی داشته باشه
واقعا مقاله ای کاربردی و درجه یک

هوایی

محتوای تولید شده توسط مخاطبین راهکار خیلی خوبی هست که مخاطبان راضی از محصولاتمون اینکار رو انجام بدن.

پگاه جلالی
پاسخ به  هوایی

تاثیر نظر مشتریان راضی بر روی فروش شما به مراتب بیشتر از تبلیغات و کمپین هایی است که خودتان برگزار می کنید. پیشنهاد می کنم مقاله فروش از طریق مشتریان فعلی رو حتما بخونین:
https://oghyanooseabi.com/crm-mag/increase-sales-with-current-customers/

دوره آموزش بازاریابی با 50 درصد تخفیفمشاهده دوره

پشتیبانی اقیانوس آبی

سوالی دارید ؟ یکی از روش های زیر را برای دریافت پیشتیبانی انتخاب کنید.

pdf مقاله حاضر است. با یک کلیک دانلود کنید: